Betalingsbetingelser

Du kan betale med følgende betalingskort:

  • MobilePay
  • Visa Dankort
  • Mastercard
  • Maestro.

Natural Living bruger en sikker betalingsserver, som krypterer alle oplysninger med SSL protokol og sikrer dine data er sikker og ikke kan læses af udefrakomne.

Ved betalinger med kort er der påkrævet 3D-secure via NemId appen eller en to-trinskode via SMS. Dette er en påkrævet sikkerhedsløsning for at gøre nethandel mere sikker for dig og os – du kan læse meget mere om det her.

Når købet er godkendt af kortudbyderen vil handlen blive gennemført og du vil modtage en ordrebekræftelses fra os med dit køb. Beløbet bliver først trukket når din ordre afsendes eller er klar til afhentning.

Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner og er inkl. moms. Der tages forbehold for trykfejl, kursændringer og tekniske fejl.

Levering

Din ordre bliver pakket og sendt, så vidt muligt senest den efterfølgende hverdag efter modtagelsen. Ordrer modtaget inden kl.12 på hverdage, sendes så vidt muligt samme dag. I meget travle perioder som Black Friday, jul mm. må der forventes lidt længere leveringstid. Læs mere her om levering i julen.

Vi sender alle lagerførende varer med GLS i Danmark. Varer som er på fjernlager pakkes og sendes direkte fra leverandøren, her er leveringstiden som regel 2-3 hverdage. Bemærk, har du købt varer som både sendes fra os og fra fjernlager (dyner, puder mm.), så sendes ordren i to pakker.

Fragtpriser i Danmark. Fri fragt ved køb over DKK 499,- til valgfri pakkeshop. Øvrige ordrer er fragtprisen DKK 39,- til valgfri pakkeshop og DKK 59,- ved hjemmelevering og erhvervslevering. Du er også velkommen til at hente din ordre hos Natural Living i Roskilde (kun efter nærmere aftale) på alle hverdage mellem kl. 9-17. Vær opmærksom på, at vi ikke har en fysisk butik og det er ikke muligt at købe produkterne her, det er kun muligt at afhente sin pakke. Pakken kan afhentes i 2 uger efter bestillingen, hvis ikke andet er aftalt, herefter annulleres ordren.

Leveringsmulighederne vælges i kurven.

Levering til privat- og erhvervsadresse:

Når du vælger at få din pakke leveret på din privat- eller erhvervsadresse, skal du være opmærksom på, at GLS skal levere pakken personligt til dig og du derfor skal være hjemme, med mindre du har udfyldt en fuldmagt som giver GLS tilladelse til at stille pakken på et aftalt sted. Er du ikke hjemme og har du ikke lavet en fuldmagt til GLS, vil din pakke blive afleveret i en pakkeshop af GLS og du har herefter 7 dage til at hente din pakke – du vil modtage besked fra GLS herom.

Levering til pakkeshop:

Du vil modtage en sms og email fra GLS, når din pakke er klar til afhentning – du har 7 dage til at hente din pakke, herefter bliver den sendt retur til os og du vil blive opkrævet et gebyr på DKK 39,- for returfragten. Du hæfter selv for ansvaret for at indtaste de korrekte kontaktoplysninger.

Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, refunderer vi beløbet for varerne – bemærk, at der i dette tilfælde vil blive opkrævet et gebyr på DKK 39,- til dækning af returfragten. Dette gælder også ordrer som er afsendt fragtfrit fra os. Ønskes varerne leveret igen opkræves her et fragtgebyr på DKK 39,- og returfragten dækkes af os.

Har du købt varer som er i restordre eller som først kan afsendes senere grundet stor efterspørgsel (dette vil altid fremgå på produktsiden) og har du købt disse sammen med andre varer vil ordren blive afsendt samlet.

Vi pakker dine varer med et minimum forbrug af emballage og så vidt muligt i kasser og med fyld som har været brugt før, derfor kan du opleve, at der er taperester af plastik på kassen samt logo fra andre firmaer. Vi bruger tape af papir til at lukke din kasse.

Hvis din vare bliver beskadiget eller væk under transport er vi ansvarlige for refundering eller fremsendelse af ny vare. Husk at tage et billede af din vare ved modtagelse hvis den er beskadiget, for du er ansvarlig for at dokumentere varens/pakkens tilstand ved modtagelse.

Generelle betingelser

Gennemførelse af bestilling

Din ordre er gennemført og accepteret, når betalingen er gennemført og du vil modtage en ordrebekræftelse fra os. Der tages forbehold for udsolgte varer og tekniske fejl.

Rabatkoder

Gældende for alle rabatkoder: Rabatkoder kan ikke kombineres med andre rabatter og gælder ikke på bivokslys, nedsatte varer og kan ikke anvendes hvis der i forvejen er givet rabat og/eller mængde rabat på andre varer. Det er ikke muligt at anvende flere rabatkoder og/eller butikskreditter på samme køb. Det er ikke muligt at tilføje rabatkoder efter ordren er gennemført, så husk at bruge din rabatkode hvis du har en.

Returnering

Fortrydelsesret

Når du handler hos Natural Living har du altid 14 dages fortrydelsesret.

Du skal selv holde udgifterne ved returnering af ordren, når du fortryder et køb.

Er der tale om en vare der er specielt produceret, fremstillet med personlige tilvalg eller hjembragt særligt til dig som kunde, kan der gælde særlige regler.

Returpolitik

Før du sender en vare retur til os, skal du sikre dig at følgende gør sig gældende for varen:

Vi tager ikke varer retur hvis de:

  • Ikke fremstår som nye
  • Lugter eller fremstår beskidt
  • Har været taget i brug
  • Er vasket
  • Forseglingen har været brudt
  • Har været udsat for røg eller anden kraftig lugt
  • Ikke er forsvarligt pakket i original emballage

Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, dette gøres på mail til [email protected]

Returlabel til 39,- og returseddel finder du i vores returportal. Har du ikke mulighed for at printe en returseddel, kan du blot skrive informationerne (ordrenummer og hvorfor varen sendes retur) på en seddel eller på bagsiden af det kort som er vedlagt pakken fra os. 

Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til:

Natural Living, Duebrødrevej 32, 4000 Roskilde. Mrk. (dit ordrenummer)

Returpakker skal altid sendes direkte til os og ikke til afhentning på posthus eller i pakkeshop. I det tilfælde vil pakken komme retur til dig igen.

Nægtelse af modtagelse/manglende afhentning i pakkeshop

Du kan ikke returnere en vare ved at nægte modtagelse af pakken. Ved manglende afhentning af en forsendelse i pakkeshoppen indenfor tidsfristen som er 7 dage, returneres pakken til os.

Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, refunderer vi beløbet for varerne – bemærk, at der i dette tilfælde vil blive opkrævet et gebyr på DKK 39,- til dækning af returfragten. Dette gælder også ordrer som er afsendt fragtfrit fra os. Ønskes varerne leveret igen opkræves her et fragtgebyr på DKK 39,- og returfragten dækkes af os.

Forsendelse af returpakken

Du har selv ansvaret for returpakken og varerne, indtil vi modtager den på vores adresse. Når du indleverer din returpakke til GLS, får du automatisk en indleveringskvittering fra GLS med et trackingnummer. Med dit trackingnummer kan du selv nemt spore din pakke hos GLS og holde øje med dens rejse retur til os.

Ved forsendelse af returpakken skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original emballage og herefter i en beskyttende indpakning, ligesom du modtog den. Der må ikke påsættes returlabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald forringes og du vil ikke kunne få dit fulde beløb refunderet for varen.

Gavemodtager

Når du returnerer en vare skal du udfylde vores returseddel, som du finder på vores returportal
Ønsker du at returnere, gør vi opmærksom på at vi kun har mulighed for at tilbageføre pengene til det betalingskort der er brugt ved købet, det er efterfølgende et anliggende mellem dig og gavegiver

Delvis fortrydelse af et køb

Natural Living tilbyder delvis fortrydelse af køb, selvom varen er købt sammen med andre varer på samme ordre. De samme betingelser som nævnt overfor er gældende.

Der tilbydes ikke refundering for tilvalgte produkter som gaveindpakning og Re-zip emballage.

Tilbagebetaling

Når du fortryder købet, tilbagebetales de fulde beløb for varen, hvis den antages for at være i samme stand som ved modtagelsen. Returbeløbet vil blive tilbagebetalt til samme betalingskort ordren blev betalt med. Refundering sker hurtigst muligt efter vi har modtaget din returpakke og indenfor 14 dage efter den er kommet Natural Living i hænde.

Værdiforringelse

Bemærk at varer ikke må have lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer, dyr, røg mm.

Ved returnering af en vare, der har været taget i brug, hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen.

Vi forebeholder os retten til at værdisætte returvarer. Det pålægger Natural Living at dokumentere, at der er sket en værdiforringelse af varen.

Værdiforringelsen forstås som forskellen mellem købsprisen og varens generelle handelsmæssige salgspris med den pågældende forringelse.

Varer, hvor emballagen er manglende eller ødelagt og hvor denne er en forudsætning for at kunne gensælge varen, kan varen ikke tages retur.

Har vi modtaget en vare retur som ikke opfylder kravene til tilbagebetaling af det fulde beløb, kan denne sendes tilbage mod et fragtgebyr på DKK 39,-

Gælder ikke nedsatte-, udgået- og 2. sorteringsvarer.

Der tilbydes ikke refundering for tilvalgte produkter som gaveindpakning og Re-zip emballage.

Julegaver byttes helt indtil d. 24 januar 2023 – samme regler gælder som her beskrevet.

Reklamation

Reklamationsret

Alle varer købt på Naturalliving.dk er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen eller forringelsen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. 

Ønsker du at reklamere over en vare skal du sende en mail til os på [email protected] med dit ordrenummer, dokumentation af fejlen/manglen i form af billede eller video, samt en beskrivelse af fejlen/manglen.

Vi refunderer i et rimeligt omfang fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget og vi beder dig sende varen retur.

OBS: Inden du sender en vare retur skal du kontakte Natural Living, sendes varen retur uden aftale herom afholder vi ikke omkostningerne til returneringen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]

Kontaktoplysninger

Natural Living

Duebrødrevej 32, 4000 Roskilde

CVR:39713705

Tlf nr: +45 50299735

Mail: [email protected]

Har du yderligere spørgsmål

Kontakt os